Seyyaf & Hümeyra

Hayırla Büyüyün…

Emzirmede Göğüs Ucu Yaraları

Posted by ummuseyyaf 20 Aralık 2010

Herkes emzirmenin güzelliğinden, doğallığından, anne sütünün faydalarından bahseder. Öyle ki bu işin bir de böyle negatif bir yönü olduğu aklınıza bile gelmez-benim gelmemişti!

Bu durumdan muzdarip olan anneler için bir iki tavsiye olması amacıyla bu yazıyı kaleme almak istedim, gerek tecrübe edindiğim gerek etrafımda tecrübe edenlerden gördüğüm kadarıyla yazacağım ki yaşanmışlık size bir nebze yol gösterici olabilsin.

Emzirme döneminde hassas göğüs uçlarına sahip anneler emzirmeye başlamalarının özellikle 3.gününden sonra bu dertle karşı karşıya kalırlar. Bunun sebebi olarak kimisi emzirme tekniklerinin hatalı oluşunu sebep olarak gösterirken, kimisi göğüsün hassas yapısı olması sebebiyle bazı bünyelerin böyle tepki verebileceğini söyler. İkisi de doğrudur. Hastanede doğum sonrası bebek hemşiresi sizi nasıl emzirmeniz gerektiği konusunda bilgilendirir, bu prosedür olarak yapılması zorunlu bir iştir, dosyaya not düşülür hatta “Emzirme hakkında bilgilendirildi” diye. Eğer yapmayı unuturlarsa siz hatırlatın. Bu “aman ne var işte vereceksin emecek” kadar basit bir olay değildir, sadece göğüs ucunu kapmasına izin verirseniz o zaman yara olma ihtimali çok daha yüksektir.Kahverengi bölge tamamen bebeğinizin ağzına girmelidir. Niyetim emzirme tekniklerini anlatmak değil, bilgi için tıklayın ve daha detaylı bilgileri internetten de edinebilirsiniz.

Tekniksel olarak hata yapmadığınızı varsayarak ikinci kısma geçiyorum: Hassas göğüs uçları. bunun için göğüs kremleri kullanabilirsiniz. Doktorlar e-vitamini içerikli kremleri tavsiye ediyorlar. Eğer bepanthen gibi kremler kullanacaksanız her emzirmeden önce göğüsü temizlemeniz gerekir ki bebek kremi emmesin-bu da yeni doğum yapan bir anne için çok zor oluyor, çünkü bebek sürekli emmek istediğinden her seferinde yıkamaya temizlemeye fırsat bulamayabilirsiniz-Bu nedenle Lansinoh, Lanoise gibi bitkisel denilen göğüs ucu kremlerini kullanın-hem bunlar diğerlerine nazaran gerçekten daha çok işe yarıyor. Krem kullanmada püf nokta: Göğsünüz yara olmadan başlayın! Bu nedenle doğumu yaklaşan hamişlere de tavsiyem odur ki son günlerinizde de kullanmaya başlayabilirsiniz. Ya da hastanede emzirmeye başladığınız an kreme de başlayın.

Göğüs yaralarına kremdışı ne kullanabilirim alternatif diyenler için de anne sütü. Evet, emzirmeden önce ve sonra kendi sütünüzden bir damla göğüs ucunuza sürün. Bu yaralar bazen çok şiddetlenebilir, uçtaki ağrı tüm göğüse yayılabilir, Bunun en büyük sebebi göğüste fazlaca süt birikmesidir, ee zahmetsiz rahmet olmaz. Kimisi sütüm az diye dert yanarken sizin fazla gelen sütleriniz göğüste süt kanallarının tıkanıp süt bezesi denen bir yumru oluşumuna sebep olabilir, yüksek ateş sıtma ve baygınlık geçirme durumu da yaşayabilirsiniz ki buna sütsıtması diyorlar. Bu gibi durumlarda yapılması gereken en önemli şey göğüste biriken sütü sağmaktır. bu durumları çok sık yaşamamak adına bebek emmediği sürelerde göğsünüzü sağıp sütü boşaltın. Bunu yaparken sütüm boşa gidiyor diye düşünmeyin(bu sütleri saklayabilirsiniz. Buzlukta 3 ay ömrü var anne sütünün. Bazen bebeğinizi bırakıp gitmeniz gerektiği durumlarda bunlar ilaç gibi gelir)Zaten sağıldıkça süt üretimi de artacak yani bebeğiniz uyandığında yine göğsünüzde ona yetecek kadar süt olacak merak etmeyin.

Koruyucu silikon başlıklar var bir de göğüs uçları için. Böylece bebek birebir göğüsle temas etmiyor ve sizin göğüs ucunuz yara olmuyor. Fakat şöyle bir durum var ki bunu kullandığınız için göğsünüz emilmeye alışamayacak. (ki normalde göğüs kendisi için yeni olan bu duruma reaksiyon göstererek bu şekilde yara oluyor, kimisinde kanıyor,kopuyor, çatlıyor,yarılıyor. Fakat şu var ki ne kadar sık emzirirseniz o kadar kısa sürede alışıyor ve yaralar iyileşme sürecine giriyor. Böylece bikaç ay içinde normal bir şekilde acısız emzirir hale geliyorsunuz. )Emilmeye alışmadığı için çıkardığınız anda tekrar yara da olabilir.

Göğüs ucu yaraları anneler için çok büyük bir imtihan hele ki ileri boyutlardaysa. Emzirmek kabus kelimesiyle eşdeğer anlama gelmeye başlıyor ve sırf bu sebepten bebeklere mama yedirmeyi bile tercih eder hale gelebiliyorsunuz. Ama annelik gerçekten o kadar kolay bir iş değilmiş hem de hiç. 2,5 ay boy boyunca bunun sancısını çekmiş, 3 kez doktora gitmiş, gece gündüz ağlayarak dolaşmış, süt inme sürecinde yangınlar içinde kalıp,emme sürecinde de acılardan kafasını duvarlara vurmuş bir anne olarak söylüyorum ki bebeğime bundan sebep mama vermeyi asla düşünmedim, aklımın ucundan bile geçmedi. Allah süt gibi bir nimet vermiş ve yanında bazen böyle imtihanlar da olabiliyor. Sabretmek gerek. Ve bilmek gerek: Geçecek. Bunu tüm acı çeken anneleri rahatlatmak adına söylüyorum. “Geçecek”

28 Yanıt to “Emzirmede Göğüs Ucu Yaraları”

  1. kardelen said

    Ben doğum yapali 10 gun oldu ve dehset sancili geciyo emzirme saatleri.cunku göğüs uclarim hem yara oldu hem sisti ne olur bna bi tavsiyede bulunun

  2. meryem said

    Benim cildim çok hassastı. Gögüs ucu kremleri, zeytinyağı, kantron yağı(yaraları kapatma özelliği var)ve anne sütü..Hepsini denedim ama nafile. En son 50 gr bal mumu alıp benmari usulü erittim ve zeytinyağı ile karıştırıp göğüs pedi şeklinde kesilmiş gazlı bezlere sürdüm. Aynen ped gibi kullandım ve bir gecede bütün yaralarım iyileşti. Hiç iz bile yoktu. Kesinlikle tavsiye ederim.

  3. Aslan'in annesi said

    gogus uclari emzirmenin ilk donemlerinde asiri yara olmus anneler icin tavsiyem, ayva cekirdegi. 2-3 ayvanin sadece cekirdegini bir kahve fincanina koyun ve uzerine kaynar su dokun, yaklasik bir gece bekleyin, jel kivaminda bir sivi elde edeceksiniz. bunu yara olmus gogus ucunuza surun ve kurumasini bekleyin.. her emmeden sonra tekrarlayip mumkunse yarayi acikta birakin. inanin 2-3 gunde tedavi oluyor. baska hicbir krem bu tedaviyi bu kdara sure icinde gerceklestirmemisti.. hem de sut miktariniz emzirebildiginiz icin artmaya devam edecek.

    Allah kolaylik versin.

  4. fatma said

    10 gun once dogum yaptim 20gun erken geldi kizim gogsum yara oldu kanadi emzirirken tam iyi oldu derken gogsumun ucunda beyaz bisi cikti yara oldugunda bile bu kadar canim yanmadi ne olabilir yardimci olun lutfen

    • ummuseyyaf said

      çok geçmiş olsun. iltihap filan olabilir, ben bilemem ki böyle. Doktora gitmelisiniz, muayene olmalısınız. Allah korusun ama kötü bir durumla karşılaşmayasınız.

  5. seda said

    gerçekten annelik çok zor bi duyguymuş.22 günlük bebeğim var.uyanıpta emecek diye aklım cıkıyo çünkü gögüs uçlarım tamamen mahvolmuş durumda.her ne söyleneni kullandıysamda hiç faydası olmuyor.bana bu konuda yardımcı olmanızı istiyorum..

    • ummuseyyaf said

      bütün tavsiyelere uyduğunuz halde ve doktora da gittiğiniz halde derman bulamadıysanız, malesef beklemekten ve sabretmekten başka çare yok :( biraz daha zaman geçince düzeliyor.

  6. nurdan said

    benimde göğüslerimin etrafı şişiyo ne yapmam gerekir fazla ilerlemeden

  7. semina said

    benım derdım daha baska hanımlar gogus ucum acımıo rahat emzırıyorum ama bebek memeyı bıraktıktan bes dakıka sora muthıs bı yanma baslıo gogus ucumda sızlama ve muthıs bı yanma oluo ıkı saat yanıyo ve cok aglıyorum napmalıyım

  8. yasemin aslanoğlu said

    allah kimseye böyle birşey yaşatmasın bebeğimi kucağıma almaya korkuyorum nasıl geçer bilmiyorum ama çok kötü bir durum allah inş. şifa verir dayanamaz hale geldim

    • ummuseyyaf said

      zamanla geçiyor Yasemin hanım, Allah bir an önce şifanızı versin. Siz yine de elinizden geleni yapmaya çalışın tedavi amaçlı ama bunun en iyi ilacı sık emzirmek. Eminim kabus gibi geliyordur şu an emzirmek ama zamanla zevk alır hale geleceksiniz Allah’ın izniyle:)

  9. imran said

    Gerçekten Allah razı olsun geçeceğini bildiğim halde yaşayan birinden bu teselli çok rahatlattı

  10. Mimicha said

    Yine ben ummuseyyaf .. Mailime cvp verdigin icin cok tesekkur ederim firsat bulup sana geri yazamadim .. Telden maiilerimi okuyorum ama cvp yazamiyorum . Suan doktorda sira bekliyorum, bi goz atiyim sitene firsat bulmusken dedim .. Iki gundur asiri atesim var sitma tutuyor surekli .. Rabbim oyle bir nimet vermiski masallah o nimetin zahmetini cekiyorum bu gunlerde.. Bilaldede nerdeyse 1 ay cekmistim ama cok acemiydim .. Simdi sut sagma makinesi aldim ne kadar bosaltsamda sol gogus ucum berbat, lanolinide daha hamileyken kullanmaya basladim ama yinede faydasi olmadi .. Sanirim cok hassas gogus ucum .. Insallah iyilesir bir an oncede bende doya doya emzirecegim gunlere erisirim ;)

    • ummuseyyaf said

      aman evde yalnız kalmamaya dikkat et.bu sıtma bir anda bayıltabilir seni, ellerin ayakların tutmaz oluverir.Annen yanından hiç ayrılmasın. kalkan kullan istersen.bir de karbonatlı suyla sil sürekli emzirmeden önce ve sonra. Hem bebeğin ağzı da pamukçuk filan olmasın.Rabbim tez zamanda şifasını versin.

  11. Benim oğlum 15 aylik.emzirirken gogusumu dislediginden meme için yarildi.1haftadır emzirirken canim cok yanıtı.bugün morardi emziremiyorum sagiyorum yardımcı olun nr olur.

  12. Selma said

    Bende yaşadım bu sıkıntıları ne yaparsak yapalım acı hafifliyor ama bunu yaşıyoruz mutlaka
    Aramızda kalsın kızımı 3 yaşına kadar emzirdim
    Oğlumda 2,5 yaşında hala emiyor:))

  13. lyslys said

    tecrubelerime dayanarak boyle bir sorunla karsilasmamak icin anne adaylarina tavsiyem..karbonatli su hazirlayip ilk bir,iki hafta bebeginizi emzirmeden once bu suyla silmeniz..hem bebege bir zarari olmaz hemde gogsunuzde yara ,catlak olurmadan rahat bir sekilde emzirmis olursunuz..iki evledim var iki sindede denedim ve elhamdulillah bi sorun yasamadim…

  14. Zeynep B. said

    Eski bir yazı ama belki bu konudan muzların olanlara faydası olur diye yazmak istedim.
    Ben göğüs ucu koruyucuyu emzirmek icin değil de göğüs ucum kıyafete temas etmesin diye kullanmıştım. Bu is icin gogus kalkanları da var sanırım ama onlar hem daha pahalı hem de kullananlar çok iri boyutlarda olduğunu söylüyorlar. İlk günler bitkisel içerikli krem ve zeytinyağından istifade etmiştim. Zeytinyağı, daha surerken, oldukça rahatlatıyor ama tam bir iyileşme sağlamıyor. Gogus ucu koruyucu ile hem sürdüğünüz krem yağ vs. bosa gitmiyor, hem de fazla gelen sut bir miktar gogus ucunda biriktigi icin gogus ucunu yumuşatıyor ve iyileşmesini sağlıyor. Ama emzirmekle icin tasarladığı icin hem biraz sivri hem de uçları delik oldugu icin sütler alabiliyor. Bunun icin de üzerine gogus pedi kullanmıştım. Çok faydasını gördüm. Belki çok daha uzun surecekke, 2 hafta icinde buyuk rahatlama sağladı. Bir müddet daha kullandım . Bebegim 2 aylik, yaklaşık bir aydır kullanmıyorum. Ve suan emzirmekle çok rahat. Gercekten insan hiç geçmeyecek sanıyor.

  15. Oznur said

    Annelik kolay olsaydı herkes anne olurdu
    .

Bir Cevap Yazın

 
Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

Diğer 224 takipçiye katılın

