Seyyaf & Hümeyra

Hayırla Büyüyün…

18 Aylık Bebeğin Dil Gelişimi

Posted by ummuseyyaf 20 Haziran 2011

Aylara göre bebeklerdeki gelişimleri takip ederken, dil gelişimi konusunda şöyle bilgilere rastlamıştım:

  • 5-50 kelime arası konuşur.
  • İki kelimeli basit cümleler kurabilir.
  • Söylenen kelimeleri tekrar etmeye çalışır.
  • Sesleri taklit etmeye çalışır ve daha çok ses ve harf söyleyebilir.
  • Algılaması daha ileri derece olmaya başladığı için, bazı konuşamadığı cümle ya da kelimeleri bile anlayıp yerine getirir.

vs… Ben gelişimi bir ay önceden okumaya başladığımdan Seyyaf oğluşum henüz bunları yapamıyordu ve her ne kadar her güne bir yenilik katsa da ben aceleden yaratılmış insanoğlu olma özelliğimle “ne zaman yapacak ki” ya da “niye hala yapmıyor ki” diye düşünedurayım, toddler Seyyaf son bir kaç haftadır işte ben 18 aylık velet olarak normal gelişimimi gösteriyorum edalarıyla konuşmaya başladı. “anne, baba gitti” “mama bitti” “anne al koy” gibi iki kelimeli cümleler kurabiliyor, bazı kelimeleri tamamen söyleyemese de-özellikle fiiller için geçerli bir durum bu-ilk hecelerini söylüyor. Mesela oyuncak kırılınca “kıı” demek gibi. Söylediğimiz kelimeleri tekrar etmeye başladı, armut, muz, balık, bayy kelimelerinden sonra geçen gün “hamza amca” dedi, ve bir daha tekrarını kendi başına yapmasa da o anda bizi taklitle birçok kelimeyi söylemeye başladı. Çocuğun bu kelimeleri hafızasına alabilmesi için, o söyledikçe tekrar etmemiz gerekiyormuş. Böylece bir kere öğrendiği kelimeyi unutmayacak inşaAllah. Sesler çıkarmaya da başlıyorlar, ding dong bizim Piko kitabımızda zile bastığı zaman çıkan ses, artık Seyyaf kendisi söylüyor. Bu dönemde çocuğun dil gelişiminin artması için onunla çok daha fazla konuşmak ve ona kitap okumak önemliymiş.

İşte evinde 18 aylık bebek olanlara duyurulur:)

4 Yanıt to “18 Aylık Bebeğin Dil Gelişimi”

  1. Abdullahin annesi said

    Iyi gunler.benim 18 aylik oglum var.ona iki dil ogretmek istiyorum.italyancayi ana dilim gibi bildigim icin hem turkce hemde italyanca ogrensin istiyorum.Sizce bi sakincasi olurmu? Turkiye de yasiyorum.Kimisi cok kucuk biraz daha buyusun diyo, kimisi kafasi karisir diyoo.siz ne onerirsinizz.yanlis yapmak istemiyorum

    • ummuseyyaf said

      bu durumu tecrübe etmedim ama bilgim dahilinde ve okuduğum makalelerden yola çıkarak cevap vereyim inşaAllah. Çocuğun iki dilli olmasını istiyorsanız küçük yaşta onunla ikinci dili konuşmalısınız(italyanca mesela). böylece çocuk her söyleneni anlayacak ve kendi de öğrenmiş olacak.etraf zaten türkçe konuşacağı için anadilini de öğrenmiş olacak ve konuşulanları anlayacak. yani sizin oğlunuz kadar küçük yaştaki çocuğa dil öğretmiş değil, dil edindirmiş olacaksınız. yoksa şu kelimenin italyancası bu,şu diyerek değil. siz onunla hep o dilde konuşacaksınız. çocuklar çok zeki olduklarından iki dili de kolayca kapıyorlarmış, tek olumsuz tarafı bilingual çocuklar daha geç konuşmaya başlıyorlarmış ama bence çok da önemli değil:) yani etrafın sözüne aldanmayın bence.

  2. ummuzeynep said

    özledim veleti görmeyeli:)

Bir Cevap Yazın

 
Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

Diğer 206 takipçiye katılın

