Seyyaf & Hümeyra

Hayırla Büyüyün…

İstanbul’da Doğum İçin Hastane Tavsiyesi

Posted by ummuseyyaf 08 Şubat 2012

Seyyaf’a hamile olduğum dönemde genelde hamileliği ilgilendiren konularda okuyor, araştırıyor ve bu tarz forum, blog türü yerlerde dolanıyordum. Ve kadınların birbirine en sık sorduğu soru da “hangi hastane, hangi doktor” konusu oluyordu. Çünkü doğum başka bir şeye benzemiyor. Doktora güvenmek istiyor insan: İşinin ehli mi, güleryüzlü mü, sıcakkanlı mı,sezeryan yanlısı mı, işini severek mi yapıyor nerden seçtik bu mesleği der gibi  mi davranıyor, hastalarıyla ilgili mi, umursamıyor mu? Hastaneye de güvenmek istiyor: Öncelikle mesafe olarak yakın mı, genel tutum olarak sezeryana nasıl bakılıyor, herhangi bir komplikasyon olursa gerekli tıbbi donanıma sahip mi, paragöz bir hastane mi gereksiz masraflar çıkarıyor mu sonradan, yenidoğan bakım ünitesi nasıl, bebek doğar doğmaz yıkıyorlar mı siliyorlar mı, bebeğe mama veriyorlar mı yoksa anne sütünü çok destekliyorlar mı, bebek doktorları nasıl, kontrolleri yeterince iyi yapılır mı doğunca, doğumdan sonra hemen bir kenara mı atıyorlar hastayı yoksa ilgilenmeye devam ediyorlar mı?

Bu kadar çok soru olunca kafada, tabi ki hepsine de olumlu yanıt alabilecek bir hastane bulmak zor. Bana sorulduğunda nasıl bir yol izledik diye, aslında bu soruların şu an kafamda oluştuğunu, ilk doğumda böyle şeylerden bihaber olduğumu, sadece Allah’ın yardımıyla tesadüfen iyi bir hastaneye düştüğümü söyleyebilirim. Çünkü, doğumu gayet “normal” akışına bırakma taraftarıyız biz babası ve annesi olarak. Seyyaf’a hamileliğim boyunca sadece 3 kez doktora gittim, bunun birisi cinsiyet merakı, birisi acilen(nefes darlığı sıkıntısı çektiğim için sabahın 6sında gitmiştik) ve birisi de benim 4 boyutlu resim ya da cd elde edebilme merakımdan olmuştu. He, doktora gitmeden nasıl rahat ettin, tıp bu kadar gelişmişken ya anormal durumlar varsa neden önceden saptamaya çalışmadın denilirse de şöyle cevap verebilirim: Hafta hafta gebelik araştrması yaptım, hangi hafta ne yapmam gerekiyorsa (kan testleri, idrar tahlili, detaylı ultrason, şeker yüklemesi gibi) takip ettim ve yaptırdım. Bebek sürekli hareket halinde olduğu için, onu takip ettim; çünkü bu bebeğin sağlıklı olduğunu gösterir. Şu anda da iki numara için 6.ayımızı bitirdik ve bir kez doktora gitmiş bulunuyoruz.

Doğum sırasında nasıl davrandılar?

Konuyu bu kadar uzatmamın sebebi aslında şunu söylemek: Hastane için önceden araştırma yapmadığım gibi, her ay doktor kontrolüne giden birisi olmadığım için doktorları da tanımıyordum. Dediğim gibi Allah’ın takdiri! Biz ne kadar sezeryan düşmanıysak, hastane ve ekip de o kadar sezeryan düşmanı idi. Hamileliğimin 41. haftasını bitirdiğim için, en büyük korkum planlı olarak ve türlü bahanelerle sezeryana almaları idi. Çok duymuştum böyle hikayeleri günü geçen doğumlarda. Oysa biz ekibi boşuna ayağa kaldırmışız sonuna kadar direneceğiz diye. Zaten onlar da öyle sezeryan meraklısı değillermiş. Hastaneye yatırdıkları cuma günü, 12 saat suni sancı verilmesine rağmen herhangi bir hareketlenme olmadı bizim velette. Nöbetlerin değişmesiyle doktor ve ebeler değişiyor, ben hala sabit kalıyordum. Beklemede olduğum süre içinde muayene maksatlı bir kadın geldi ve sezeryan istediğini söyledi.Doktorlar kadını “keyfi sezeryan yapmıyoruz” diyerek gönderdiler. Devlet hastanesine de gitseniz böyle bir şeyle karşılaşamazsnız dediler. Bu ancak kısa yoldan para kazanmanın keyfini yaşamak isteyen kesip biçme meraklısı bazı özel hastanelere has bir uygulama belli ki! Ertesi gün hastaneye yatışımın üstünden 24 saat geçmişti, hala tık yok. Doktor nöbeti bırakıp giderken “yasal olarak 24 saati doldurduğun için sezeryan tercih etme hakkın var. Eğer beklemekten yorulduysan, sezeryan olabilirsin” dedi. Tabi ki itiraz ettim. Zaten doktor gittikten birkaç saat sonra sancılar kendini gösterdi. 6,5 saat geçmişti ki, bir tuhaflık olmaya başladı, bana bir şey belli etmeseler de oksijen tüpü getirip taktılar bana. Meğer bebeğin kalp atışlarnda sorun oluşmaya başlamış ama çok riskli bir noktada olmadığı için henüz, düzelme ihtimaline karşı beklemeye başlamışlar. Bir saatin sonunda hala düzelme olmayıp, daha da kötüleşmeye başlayınca apar topar sezeryana aldılar ve epidural sezeryan ile Seyyaf aramıza hoşgeldi. Ameliyat esnasında da gerek ekibin tıbbi müdahalesi, gerek esprilerle karışık beni mutlu etme çabaları ve bebek doğduğunda “gördün mü annesi, bu kadar işte. O kadar da kötü bir şey değil sezeryan” diye moral vermeye çalışmaları çok yerindeydi. Ve o anda sanırım yanında hiçbir yakının yokken bir anneyi en çok mutlu edecek tavır bunlardır. (Maksadım doğum hikayemi anlatmak değildi, nereden nereye geldik:) Nasıl muamele ettiklerini göstermek istedim hastanede ve nasıl normal doğum için sonuna kadar çabaladıklarını da.)

Doğumdan Sonra nasıl muamele ediyorlar- hem bebeğe hem anneye?

Bebeği rutin kontrollerinin ardından hemen getirdiler ve bebek hemşiresinin emzirme tekniklerini anlatmasıyla birlikte emzirme faslı başladı. Öyle bebeğe mama vermek filan yok, sanırım doğduktan sonra silmek yerine şöyle bir yıkıyıveriyorlar tam anlayamadım:) Eve çıktığımızda da hemen yıkayabileceğimizi, göbek bağının banyoyla bir zarar görmeyeceğini söylediler(hakikaten de Seyyaf’ı salı günü yıkadık, çarşamba günü düştü göbeği). Göbek bağı pansumanı hakkında da bilgi verdiler. Bebek bakımına yönelik birçok şey anlattılar daha. Bebeği kontrole doktor geldiği gibi, bebek hemşireleri de sürekli kontrole geliyordu. Sezeryan olduğu için doktorlar da benimle yeterince ilgilendiler. Yani ordan da tam not aldılar:)

Ücret olarak?

Sorup soruşturduğumuz hastanelere göre fiyatı da oldukça iyi idi. Çok uygundu yani, bir doğum için milyarlarca para vermeyi gerektirmiyordu..

Olumsuz yanı?

Bana kalırsa tek olumsuz yanı, doğumhane ile odalar ayrı katlarda olduğu için, kendi odanda sancını çekip, doğum başladığında doğumhaneye alınamıyor olmak. Ortamı şöyle düşünün. Çok geniş bir koridor boyunca odalar var, her birisi perde ile kapalı ve bu koridorun sonunda da doğumhane var. Ama bu koridor dediğim merdivenlerden çıkınca ulu orta görünen bir koridor değil, özel bir kapısı var ve dışarıdan açılamıyor, zile basıyorsunuz içeriden açıyorlar ve içeriye sadece doğum yapacak kadını alıyorlar. İşte en olumsuz yan da buydu. Yanımda kimse olmadan saatlerce bekledim ve ben 24 saati sancısız geçirdiğim için bütün sancı çeken, bağırıp çağıran ve doğuma giden kadınların seslerine şahit oldum, psikolojim daha sancı başlamadan bozuldu. Ama kendi sancısıyla giden biri için bu negatif bir etken değil bence.Sen zaten kendi sancından milleti duymazsın bile:)

Tüm kadro bayan

Biz buna çok dikkat ettiğimiz için hastane seçerken en büyük kriterlerimizden biri bu oldu. Doğuma çağıracağımız özel bir doktorumuz olmadığı için, gece gündüz ya da haftasonu doğum olur da kadronun o anki nöbetçi erkek doktorunun doğuma girme riski olur diye, tamamen bayanlardan oluşan hastane seçtik. Bu konuda hastane de oldukça hassastı zaten. Sezeryana alınma durumunda içeriden ameliyathaneye giriş vardı, çıkarken de “örtülü müsünüz” diye soruyorlar ki rastgele çıkarmamak için.

Netice:

Doğum işine benim gibi “normal” bakıyorsanız, bana da bebeğe de iyi davransınlar, güleryüzlü olsunlar, doğumdan sonra da kontrollerimizi iyi yapsınlar ve maddi olarak sömürmek için ellerinden geleni yapmasınlar diyorsanız size Güngören İlgi Hastanesi’ni tavsiye ederim.

27 Yanıt to “İstanbul’da Doğum İçin Hastane Tavsiyesi”

  1. aysenur ozates said

    Merhabalar 36 haftalik gebeyim istanbul bahcelievler medical park hastanesinde dogum yapacagim bu hastane hakkinda fikriniz tecrubenmz olan varmi ?

  2. Umman said

    İlgi hastanesinde sancı odaları perdeli demişsiniz. Sancı çekerken yanınızda kimsa kalamıyor mu? Ben ilkini nisa has. yapmıştım sancı odası ayrı bir odaydı kimsenin sesini duymadım ve eşim de yanımdaydı son ana kadar. Bu benim için çok iyi moral olmuştu. Şimdi doktorum ilgi hastanesine gelecek dışardan ama bu perde ve herkesin sesini duyma olayı beni çok gerdi. Acaba değişmiş midir? Aynı mıdır? :((((((( Eşim yanımda kalamaz mı?

    • ummuseyyaf said

      Malesef:( hala durum ayni. Erkekleri oraya kesinlikle almiyorlar.çünkü ortam hic müsait değil. Bayan olarak da refakatçi almiyorlar. O yönden çok kötü zaten.perdeli bölmeler var.herkes kendi bölmesinde sanci çekiyor. Ancak doğumdan sonra görebilirsiniz yakinlarinizi:(

      • Umman said

        Çok teşekkür ederim cevabınız için. Ben zaten kimsenin sesini duymayım diye özel hastaneyi seçmiştim. Yoksa gider semiha şakir de yaparım. Çok üzüldüm şimdi. Uygulama olarak çok yanlış. İnsanın psikolojisi bozulur ya. Kendini kasmaktan doğuramaz. :(((((

  3. yasemin said

    merhaba ben 7 aylık hamileyim bana hangi hastaneyi tavsiye edersiniz

  4. çigdem bulut said

    ben hamileyim 6 aylk ama nerede dgum yapcam bilmiyrum bana nereyi önerirsiniz lütfen kafam çk karşık

  5. Bahar said

    arkadaşlar en iyi kadın hastalıkları olan hastane hangisi sizce?

    • ummuseyyaf said

      en kısa zamanda blogda böyle bir duyuru yazıp, okurlardan bildikleri hastaneleri tavsiye etmelerini isteyeceğim. Sayfayı takip edin, inşaAllah birileri size fikir verebilir. Ben pek iyi değilim bu konuda.

  6. burc said

    selamlar…bende az once gebe oldugumu ogrendım ve yazıda da okudugum gıbı , o kadar cok sacma sapan muamele eden,gereksız testler ısteyen hastaneler duydum kı yakın cevremden,neredeyse gebe oldugumu ogrendıgım anda dırekt aklıma bunlar geldı ve oturdum agladım..<zaten bu aralar hep boyle aglamaklı bır durum) bana nereyı onerırsınız.ben zeytınburnunda oturuyorum..ozellıkle gıtmek ıstememın nedenı bır haftadır felaket adet agrısından beter agrım var..uykudan kaldıracak kadar.sımdıden tskrler

    • ummuseyyaf said

      aslında bu konuda çok nakıs olduğumu söyleyebilirim.ben gebeliklerimde pek doktora, hastaneye gitmediğim için şurasıçok iyi diye avsiye edebileceğim bir yer yok ama, arkadaşlarımdan duyduğum kadarıyla huzur hastanesi(ama ben önermiyorum, sezeryan yanlısı geliyor bana), nisa hastanesi(mürüvvet hanım varmış) vs diye önerilergeliyor. Bir yazalım aslında bloga, belki öneride bulunan olabilir.

  7. fatmagül said

    bende kontrole medilife çapa hastanesine gidiyorum herkez sezeryan doğumu önerdiklerini söylüyor ve çok tedirgin oluyorum..iyi bir doktor önerecek biri yokmuuu

  8. şuheda said

    kardeş doğumdan sonra kendine ait bi oda var mı ilgi hastanesinde ?

  9. bebegimin babasi said

    Merhaba arkadaşlar benim eşim medilife çapa hastahanesinde doğum yaptı hiç memun kalmadık sebep herşeyi paraya bağlamışlar dikiş için ayrı ona buna ayrı bebek kuvez de süt satmak için günlük 20 tl istiyorlar birinin dediği diğerinin dedigine uymuyor fiyat konusunda. Baldız başka bir hastahanede doğum yaptı onlardan hiç süt sağma parası almamışlar ve çok kişiden duydum onlardanda almamışlar. Hastane odasında eşim yatarken sorunlar oldu biri diyor biz şunu bunu vermiyoruz biri yo alabilirsiniz diyor herbiri birbirinden habersiz. Ha bide son kontrollarda her 10 günde bir muayene ücreti ve her sefer NDS ücreti ayrıca 20 tl aldılar tam bir soyguncu
    hastane. HIÇ TAVSIYE ETMIYORUM .

  10. ummuzeynep said

    bebekle de gayet iyi ilgilendiler hanımefendi kakasını yutmuştu en ufak bir şikayetimizi bile değerlendirdiler bebek hemşiresi sık sık kontrole geldi anne sütü vermeyi teşvik eden bir hastane

  11. ummuzeynep said

    yeni doğum yapmış bir lohusa olarak bende doğum yaptığım hastaneyi tavsiye edebilirim özel huzur hastanesi fiyatı gayet uygun bütün personel bayan sancınızı kendi odanızda çekiyorsunuz odanızla doğumhane karşılıklı ve doğumdan sonra da acayip derecede iyi ilgilendiler

  12. Ne kadar bilinçli davranmışsın. Ben öyle yapamadım. Her ay doktordaydım. Ne gereksizmiş! İkincide doktora gitmemeyi planlıyorum :)

    Hastane seçimin de harikaymış. Yalnız bir şey daha sormuştum ben hastaneye giderken: Yoğun bakım bebek üniteleri var mı?

    Hani eğer bebekte bir komplikasyon filan çıkarsa hemen müdahale edebilecekler mi, yoksa başka bir hastaneye sevk etmek zorunda kalabilecekler mi diye? Tabii ayrıca anne için de normal yoğun bakım ünitesi var mı diye de sormak lazım ama o zaten çoğu hastanede var. Aama bebek yoğun bakım ünitesi ve yeterli sayıda küvez vs her hastanede olmuyormuş.

    • ummuseyyaf said

      onu da zaten hamilelerin kafasını kurcalayan soruların içinde yazmıştım. Yenidoğan için yoğun bakım ünitesi var mı da çok önemli bir soru bence. Ve bazı hastaneler doğumu kendi hastanelerinde gerçekleşmişse ekstra ücret almıyorlar.

  13. Ummuyusuf said

    Çok işe yaradı tavsiyen, çok çok teşekkürler, bir iki eklemeylede hallolacak inşaallah,tekrar tesekkurler…

  14. Ummuyusuf said

    Bende senin gibi dusunuyirum, hamileligm boyunca son ikisi mecburi olmak sartiyla 5 kez gittim hastaneye, hakikaten en önemli şey tevekkül. Ben oturup aylarca hastane arastirmadim, doktorda… Tamamen Allah’ın yardımiyla guzel normal bir dogum oldu. Dogum ve sonrasindaki muamelelrde cok iyiydi. Kasmamak lazim, hep diyorum üniversite sınavı gibi çok zorda değil, çok kolayda.:) Allah kimseyi zorluklarla karsilastirmasin.

  15. Yine tam benim söylemek isteyip de söyleyemediklerimi dile getirmişsiniz. Teşekkürler:) İnşallah ikincisini bu kadar sıkıntı yaşamadan yarım saatte kolayca dünyaya getirirsiniz:)

Bir Cevap Yazın

 
Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

Diğer 223 takipçiye katılın

